Oväntad vänskap och förståelse

När man spenderar hela sina dagar i telefon, möts av alla olika typer av känslor och får huvudet fullproppat med information är det minsann inte alls svårt att somna när man tillslut lägger huvudet på kudden för natten. Skönt säger jag som en tid haft lite svårt för att få ur mig energin som krävs för det. Strul i kollektivtrafiken har dock hjälpt till att skjuta upp hemkomsten och vilan ännu mer. En späckad tisdag hade jag, hemifrån vid halv 8 för jobb till 5, därefter skynda till universitet för en föreläsning på 2 timmar för att sedan rusch som en gnu för att hinna med ett pendeltåg som ändå stod still på perrongen på grund av en olycka. Att skynda tillbaka till tunnelbanan och därmed påbörja omvägen hem lockade inte direkt men tur som man har, finns det goa människor som förgyller precis sådana stunder med telefonsamtal, guld värt verkligen. 
 
Denna fina torsdag har i alla fall varit betydligt lugnare, och fint var det att komma hem till färdigladag middag. Det enda som återstår nu är fixa med tidsrapporteringen till mitt kära dansjobb och efter det lär det inte dröja länge tills jag ligger i en go varm säng och drömmer så vackert jag bara kan. 
 
Här har ni förresten bilden från funkykidz hemsida, jag vet att några ändå skulle leta upp den, så nu besparar jag er den mödan. ;) 
 
 
 
Hade också ett peppande samtal precis med en något udda människa får jag lov att säga. När en telefonföräljare ringer kan man ju inget annat än att vara trevlig tillbaka, en fin förståelse för varandra rådde och vi hade ett litet pepptalk där, haha! Detta var dock inte en en sådan som säljer strumpor eller något annat som kan tänkas onödigt utan var ansiktet utåt för ett företag som faktiskt gör skillnad och vilka jag haft kontakt med innan.  
 
 
Tips till er som vill hjälpa till!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0