Nya tag

Då blev det dags för den sista planerade dagen som volontär på erikshjälpen. Eller, den var i och för sig inte så väldans planerad då jag blev inringd imorse för att det saknades folk till kassan. Men roligt var det och anledningen till att ett litet leende smög fram på mina läppar lite överallt idag är för att morgonen också bjöd på riktigt bra nyheter. På måndag skriver jag alltså kontrakt och börjar min heltidstjänst på ett företag. Spännande ska det bli. Lite sorgligt att det inte kommer bli någon tid över till secondhandaffären bara, för det var verkligen både riktigt roligt och lärorikt. Många nya erfarenheter rikare tar jag alltså ett steg vidare.

Dagen har alltså spenderats i kassan och fikarummet med jämna mellanrum för att vila hjärnan från alla intryck. Volontärarbetet har varit kanon och jag uppmanar verkligen er, som kanske sitter hemma dagarna i ända, att söka sig till något sådant. Tack vare detta har jag nu en gnutta kassavana som alltid ser fint ut på cv:t. Eftersom jag också tycker det är väldigt intressant med människor har arbetet också gett mig en inblick i så otroligt många olika livshistorier. Jag har bland annat försökt lära mig korta fraser på kurdiska, inte det lättaste nej, fått en genomgång i hur det allra bästa kaffet görs i Eritrea, en predikan om att man faktiskt måste ha en plan med sitt liv och hur tufft det är att arbeta som städare.

Idel öra har jag lyssnat på alla de som berättat. Berättat om år med missbruk, sina livs olika vänd- och ljuspunkter. Allt jag kunde tänka på var hur fantastiskt starkt det är att så många delar med sig, öppnar upp sig för en liten tjej på snart 20 bast. För liten har jag allt känt mig och väl mottagen har jag också blivit. Att få höra hur man lyser upp tillvaron för att man sprider härliga och glada vibbar känns bra i hjärtat, riktigt bra och jag hoppas att den plats jag nu landar på kommer känna likadant.

Tycker bilden får symbolisera den "on top of the world"-känsla jag burit på hela dagen ;)



Ha en riktigt fin helg :)


Kommentarer
Dani

Du är så härlig Olivia! Du får berätta allt på lördag! Kram

2014-02-21 @ 23:07:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0