Till vanligheterna

Från att nästan bryta tummen i en grön backe till att klara en röd, woopidoo!! Häromdagen var vi ute och åkte i flera timmar, kollade på världscupen med solen i ögonen. När man åker omkring i alla liftar där uppe bland bergstopparna förstår man knappt att det är sant, det är så vackert. Nästa otänkbart och  jag måste banne mig komma ihåg att ta med mig telefonen så att jag kan fotografera någon gång. 
 
Igår var det också marknad i byn och vi kikade runt en sväng :) Annars härjar en rejäl förkylning här hemma och igår slog den till ordentligt även hos mig. Kanske så man får räkna med att det kan blir när man bor så tätt som vi gör. 
 
 
Många gånger nu har vi sett hundar gå omkring helt fritt bland byns gator och vi har kommit fram till att det måste vara vildhundar. De verkar inte bry sig särskilt mycket om människor, liksom folket här inte verkar lägga särskilt mycket energi dessa heller. Men det är ett spännande fenomen ändå, så otänkbart i Sverige.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0