Lucka 12

En väldigt fin överraskning
 
Det får dagen stå för. Vi har nämligen börjat på vårt städjobb för ett femstjärnigt lägenhetshotell och de städarna vi arbetar med kan inte mycket engelska alls. Vi blir alltså tvungna att använda all franska vi bara kan dra fram och det är så himla kul. För jag kan mycket mer än jag tror och det får dagens konversationer bevisa. :D Genom att bara lyssna och försöka lär man sig helt otroligt mycket också, vilket var en av anledningarna till att jag hamnade här. Fick också en fransk kompis idag, han har hängt efter mig hela tiden så jag tror han diggar mig ganska mycket. 
 
 
 
Eftersom vi nu jobbat dag OCH natt OCH dag igen är vi riktigt sega. Längtar efter en ledig dag imorgon och hoppas att ni alla har det fint. Här har vi inte märkt av någon Lucia men vi har i alla fall hittat en liten tomte i lägenheten som vi döpt till Bertil. Han hängde i lampan och gömde sig.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0