Lucka 11


En sommarkväll du aldrig ville skulle ta slut. 
 
Svåraste överskriften hittills för det finns alldeles för många ögonblick som jag inte skulle ha någonting emot att stanna i. Kärleksfulla stunder med människor som ger så mycket genom att bara vara sig själva och där.
 
Kvällen vid min födelsedag då jag och Louise satt i gräset på min favoritplats, skålade och pratade om livet, drömmar, hopp, spänningens pirr. Jag var så glad att hon bara var där, för jag känner att hon och  skulle klara vad som helst.
 
 
Sen har vi kvällen som Matilda och jag satte oss vid vattnet, fick låna en högtalare från några killar bredvid som tyckte vi kunde få välja musik och jag njöt i fulla drag av att bara finnas till. För med min fina vän kan man bara vara trygg.
 
 
Eller den iskalla kvällen då vi bestämde oss för vad som blev sommarens allra sista dopp. Fina människor och vackra tillfällen finns det många av.
 
 
 
För att inte glömma alla pirrande kvällar med tusentals fjärilar i magen. Nervositet blandades med lika delar hopp och önsketänkande och idéer om att sommaren aldrig borde ta slut tog fart.
 
För det går inte att välja bara en.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0