Efterlängtad solfrossa

Tiden går väldans jättemycket för fort här bland svajande palmer, brännande sol och harmoniska vågor.
Vi snorklar på, letar vackra snäckor och fina fiskar, mitt spring-i-benen har tagit en liten paus och jag finner, tro det eller ej, lite ro här i solstolen med en bok i handen. Häromdagen var vi på en marknad i Konakli, otroligt mega-bastu-varmt men kul att få uppleva. Särskilt med vår lilla blondin Sabine som fick sin lilla walk of fame bland alla marknadsstånd.






Förutom en snygg bränna försöker vi också få till lite swag, tror Basse lyckas bäst ändå.





Vi var och såg en inhemsk show häromkvällen och det var riktigt kul att få in lite Turkisk kultur i det annars så turistanpassade område vi spenderar största delen av våra dagar på. Spännande och udda dans minsann, mycket mycket snurrande!!
En utomhusbio på piren har också hunnits med, himla vacker kväll/natt med stjärnhimmel ovanför och lugnande vågor alldeles under.






Dagen till ära joinade jag och pappa ett gott gäng i några matcher Volleyboll, lärde mig att jag verkligen inte förstår mig på danska och vill ge lite extra kärlek till våra medspelare som tillslut pratade engelska istället ;)

Kände att det var alldeles för länge sen jag gjorde något "typiskt olivia klumpigt" idag också, löste det precis genom att slå igen dörren till mitt och Sabines rum med nyckeln på insidan. Lyckades alltså låsa ute oss, WOOPIDOO, meeen, som tur är löser sig ju allting, no problem folks. ;)


Hoppas ni har det så fantastiskt fint allihopa, skickar lite solsken till er!




Kommentarer
Faster Lena

Ni verkar ha det härligt! Gott att se! Välkomna tillbaka till höstrusket snart. Kramar till er alla!

2014-08-22 @ 10:34:53
Matilda

Fan var nice du har det! Saknar dig din knäppis! <3

2014-08-22 @ 13:09:40
Christoffer

Haha du är så klumpig x) Kan dessvärre också säga att jag är klumpigare när jag trillar med cykeln mitt i en korsning, haha xD Saknar dig finis. Ring mig när du kommer hem :D

2014-08-22 @ 19:09:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0