Operfektion i balanserad position

Försöker tänka tillbaka och reflektera över allt som hänt sedan jag senast var här inne, och det är en del. Jag har haft ett fint fokus på nuet, vilket man egentligen alltid borde ha såklart. Fina Malin hälsade på i några dagar, med henens hjälp lyckades jag äntligen utöka mitt jeansförråd som började bli mer eller mindre minimalt och vi har satt igång med lite bröllopsplaner inför den stora dagen i sommar, kommer bli otroligt vackert. Jag har svettats ordentligt iklädd björndräkt och samtidigt kramattackerats av en mängd härliga barn, myst med goa Daniela som gör mig ordentligt avundsjuk och drar till solen idag, bakat ett stort lass supergoda bullar samt påbörjat min diktsamling och kommit igång med mitt skrivande igen, vilket känns riktigt kul. Vi får väl se om jag delar med mig av något inom kort :) Annars har jag arbetat på, både med danslektioner och med volontärarbetet och min telefon har ringt i ett, jag blir alltid så glad när så underbara människor ringer och delar med sig av sin vardag, likväl tacksam mot alla som svarar och lyssnar när mina tankar behöver en mottagare och rådgivare. Allt har dock inte varit helt frid och fröjd, vilket jag vet att jag gärna vill få det att låta som, en enbiten förkylning hänger sig envist kvar och ett par dagars magsjuka har också hunnits med. En gnutta mindre underbart där, ja, och jag måste säga att jag skyller aning på min söta syster och alla de dagisbaciller hon drar med sig hem! ;)
 
 
Här sitter jag och andas lite innan nästa entré som funkykidz maskot, Funky! Totallycka från alla barn kan man ju minst sagt säga att man möttes av i alla fall ;) 
 
 
 
För tillfället sitter jag och läser på om mitt arbete som attraktionsvärd på Gröna Lund, helgen bjuder på mycket fint och jag önskar er alla en ritkigt fin avslutning på veckan. 
 
Vill också passa på och ge er ett låttips, om ni inte redan hört denna på radion vill säga. Den ger i alla fall mig härliga rysningar med sin vackra text.
 
Cause all of me
Loves all of you
Love your curves and all your edges
All your perfect imperfections
Give your all to me
I'll give my all to you
You're my end and my beginning
Even when I lose I'm winning
'Cause I give you all of me
And you give me all of you.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0