Välbehövlig vila och en febrig panna

Där kom den ja, den allra första "stanna-hemma-på-grund-av-en-äckel-förkylning-dagen" på denna termin. Envis som jag är började jag dagen med att kämpa mig till skolan trots bultande huvud och ett ihållande brännande bakom ögonlocken. Ganska snart insåg jag i alla fall min begränsning och begav mig hemåt för att tillbringa största delen av denna tråkiga dag i min kära säng, man måste ju äta också ;) Här i huset är det flera sjuka liksom det i klassen var ett antal som gjorde som jag och stannade hemma dagen till ära, vilket bara visar att det är något litet virus eller liknande som yrar runt här. Nu gäller det bara att hålla alla tummar för att detta går över tills imorgon, eller i alla fall senast onsdag då vi har vår första lektion med Jarek, gästdansläraren i modernt. 
 
Fina Matilda kom förbi men sin goa värmekudde på lunchen innan och det är just sådana enkla, oerhört söta saker som gör att man blir alldeles varm i hjärtat. Mycket vila har det varit idag och nu i eftermiddag, när det började vända en aning har jag fördrivit tiden med att gå igenom alla foton jag tagit sedan jag kom hit, antalet är nästan skrämmande högt men det bevisar väl bara att det funnits en hel del värt att förevigas under denna relativt korta period. 
 
Jag kan tänka mig att många av er som läser inte har besökt denna underbart fina stad, Härnösand. Det hade i alla fall inte jag gjort innan jag tog det stora beslutet att flytta hit och lyckligt lottad som man är hade man ju turen att hamna på ett enormt vackert ställe, med havet och hamnen som grannar. Här har ni i alla fall lite bilder på den fina utsikt man får ta del av om man väljer att ta en promenad till eller genom staden, dessa togs dock för några veckor sedan när solen fortfarande kunde lura i en att hösten var fruktansvärt långt borta ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0