Rädsla för mörker och spännande gatukonst

Helgen har bara svischat förbi på nolltid. Lördag kväll bestod i att lära sig laga sushi, av Fredrik som är något av en expert. Lyxigt fin och suveränt god middag blev resultatet.



Senare begav vi oss till två klasskompisars lägenhet och där väntade en spelkväll. En skräckfilm avslutade dagen och det var lite halvrädda tjejer som begav sig hemåt i den skrämmande natten. Tur var väl det att det väntade härligt sällskap i köket så vi fick något annat och tänka på. Känner dock idag att det blev en aning sent, då jag och en trevlig kille som heter Albert fastnade i ett kortspel. Somnade i alla fall på direkten utan en tanke på läskiga mördare sen ;)



Söndagen fick en väldigt kulturell start och började med en konstutställning med Banksy, som håller på med gatukonst. Detta hade jag lovat Maijo att hänga med på då det tydligen var något alla borde känna till. Föreläsningen var faktiskt väldigt intressant så jag råder verkligen er kulturintresserade människor att kolla upp det lite, för det är ett väldigt spännande fenomen :)



Resten av dagen kommer innehålla plugg på dansterminologi tätt följt av matlagning innan den avslutas med en buggkväll, allt för att tagga buggfestivalen nästa helg. Det är väl bara att hålla tummarna för att mina benhinnor orkar, annars blire att titta på :) Men jag måste säga att det känns mycket bättre än vad det har gjort den senaste veckan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0