Gemensam dag fylld av hurtighet

Tisdag 17/9

08.00-08.30 pain free                 dd hemma

09.00-12.00 TTS                         hela skolan

12.30-14.00 balett sighilt            sp kempe

14.00-16.00 metropol/projekt     jkp kempe

 

Ja, detta schema ser ju ganska lugnt ut ändå, men jag måste nog ändå påpeka att det minst av allt har varit just en sådan, lugn dag. TTS, som står för Tid TillSammans, drog idag in hela skolan i ett litet fredsprojekt, där vi lärde ut koreografin till låten "Give Peace a Chance" med John Lennon. Riktigt kul var det och ett fantastiskt engagemang från den grupp elever vi hade hand om. Före allt detta tjohej med att lära oss text, musik och dans till låten genomförde vi dansare vår lilla stöveldans för hela skolan, vårt första uppträdande för året alltså :)

 

 
 
Här har ni en bild på klassen, visst ser vi rätt glada och pigga ut ändå, trots att det togs precis i slutet av dagen? Kanske bör tilläga att jag lite hastigt stal den fina bilden från Danielas blogg och får väl hoppas på att det är okej, annars är det väl bara och ta en kittelattack imorgon bitti ;)
 
 
Idag var en spännande dag för vi hade nämnligen en gästdanslärare i baletten, en otroligt duktig en som heter Sighilt. Känns fantastikt kul att få ha henne nu varje dag resten av veckan, och det kommer lätt vara värt de lite senare kvällarna för man blir verkligen inspirerad. 
 
 
Senare ikväll blev det att hänga med på buggkursen mina kära vänner Matilda och Christoffer ska hålla i nu varje tisdag, främst för folket som bor här på skolan. Jag och Matilda, som varit sugna på att testa på Zumban som hålls varje tisdag och torsdag hängde kvar och avslutade kvällen med detta sjukligt svettiga pass och jag kan lova er alla att jag och min trötta kropp kommer sova som en gnu hela natten. Hoppas ni alla har haft en fin dag och att morgondagen blir ännu bättre! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0