Fantastisk romantik och en mysig upptäcksfärd

En mestadels sjukt tråkig vecka avslutades på allra bästa vis, jag kunde nämnligen vara med och dansa på fredagen och det kändes helt otroligt. Gick till skolan taggad som få och hade en riktigt bra dag, trots att jag fick kämpa gärnet för att försöka ta igen allt jag missat. Jarek, vår gästdanslärare i modernt, var helt underbar och man blev så peppad av hans attityd, ja, hela hans utstrålning. Det känns särskilt bra att vi kommer ha honom även nästa vecka, i och med att jag missade en del denna. Här hittar ni lite information om honom, läs och låt er inspireras :)
 
http://www.jarekcemerek.com/ 
 
Vaknade upp denna fina lördag och kände mig piggare än på väldigt länge, att börja få tillbaka lite energi efter en tung vecka är lätt den allra goaste känslan. Måste säga att alla mysiga och omtänksamma människor som funnit runt omkring mig har hjälpt till och påskynda min tillfriskning. Torsdagen till exempel bjöd på många fina ögonblick och när två riktiga goingar kommer förbi, knackar på och sedan trycker upp en massa löv i ansiktet på en samtidigt som de utrbrister "we löööv you", kan man ju inget annat än le resten av dagen ;) När fredagskvällen sedan slutar med att man blir publik till en spontan liten teater i korridoren, som ger en ont i magen för att den är så rolig, trivs man som fisken i vattnet här i detta härliga, gemytliga hus. 
 
Denna lördag som nu precis gått över till söndag, har varit en av dem allra bästa jag haft här och vad annars kan man vänta sig när man bland annat får se en livesändning av Mats Eks uppsättning av Julia och Romeo. Fyra i min klass fick nämnligen möjlighet att hjälpa till lite på teatern innan och därmed också få biljetter till föreställningen. För er som vill veta mer så är detta en balettuppsättning och man blir helt förtrollad av Mats Eks nyskapande, romantiska och lite småkomiska tolkning, se den säger jag bara, den kommer inte lämna någon oberörd!! 
 
Här står alla fall Daniela och Maiju redo att servera förfriskningar till teaterns besökare.
 
 
Här har ni huvudkaraktärerna Julia och Romeo, imponerande dansare mist sagt.
 
 
Kvällen avslutade vi sedan med att gå till en pizzeria och därefter gick jag och Maiju på en liten kvällsvandring genom staden, oerhört mysigt med alla små gator och lite udda uteställen! Hemma i köket var det fullt med folk och det blev som vanligt en väldigt social avrundning på en fantastisk dag :)
 
Hoppas ni alla har det underbart bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0