Bortskämd på hög nivå och 5 väl spenderade kronor

Ni vet en sådan helg som man verkligen behöver ibland, dagar som man kan blicka tillbaka på länge och minnas med värme. Precis en sådan helg har jag haft, och när en förkylning sakta börjar smyga sig på är det dem allra mysigaste stunderna man får drömma sig bort med. Att få finbesök och bli bortskämd som få är man inte van vid efter en dryg månad på egen hand och då gäller det att njuta ordentligt, vilket är precis vad jag har försökt göra. Men som alltid går tiden förskräckligt fort när man har det fantastiskt bra och nu är det snart dags för mig att krypa till sängs och hoppas på att förkylningen blir bättre under några timmars sömn. Man kan ju också hoppas på att några av de balettermer, jag i ett antal timmar innan ikväll försökte lära mig, slår sig till ro i mitt huvud inatt så att jag kommer väl förberedd till danstermenologin imorgon. Sötaste Daniela överraskade oss med en kanonfin kladdkaka som kvällsmys och ja, det är precis i sådana lägen som jag tyvärr måste erkänna att glutenintolerans verkligen suger stenhårt. ;) 
 
 
Några av mina kära korridorsgrannar spenderade dagen i ett shoppingcenter inte långt härifrån och jag skickade med Nils en liten fin önskan om att han skulle köpa en dörrmatta till mig om han lyckades hitta en billig sådan. Överraskad blir man när han kommer hem med en väldigt basic sådan och ber om 5 ynka kronor, ikea leverar alltså återigen och mitt rum fylls med ännu en liten välkomnande utsmyckning. ;)
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0