Vi som hinner med när tiden flyger iväg

Precis som väntat har en finfin helg passerat i hyperspeed, den hastighet tiden brukar välja när man har det riktigt bra. En hel del har vi hunnit med samtidigt som vi låtit mycket falla på plats av sig självt och nu tänker jag dela med mig av en del av alla godbitar.
Matmässa inledde lördagen och att kliva in i en hel lokal fullsmockad med alla tänkbara glutenfria varor var fantastiskt kul. "Mat för livet" hette den och var till för alla möjliga allergier som finna där ute, själv har jag ju turen att bara dras med en enda, glutenintolerans.



"Ender's game" är titeln på en ny film som nu går på våra biografer. Själv hade jag aldrig hört talas om varken denna eller den bok som filmen baseras på, men som tur är har jag människor runt omkring mig som hade det. Detta är en av de bästa filmer jag sett på länge så har ni någon som försöker dra med er, kämpa inte emot.


En kanonfin frozen youghurtbar har också sett världens ljus i Kista galleria, inte heller något man vill missa.



Snäll som jag är tvingade jag, denna gråa söndag, upp min kära vän på ett litet berg som jag gick förbi häromveckan. Detta naturenomen etsade sig fast och att bara släppa det utan att få reda på hur utsikten ter sig på andra sidan är något som inte riktigt funkar för mig. Toppen kom i alla fall, till viss besvikelse då utsikten inte var särskilt mycket att ropa hej över. Nedåtfärden blev desto mer ett äventyr men den lätta vägen är ju inte alltid den roligaste ;)

 
Hoppas ni alla har kommit ihåg att fira er kära far denna härliga dag, min fick nöja sig med ett skickat paket och ett telefonsamtal. Tror att han blev rätt nöjd ändå även om en kram hade suttit fint!
Hoppas er helg blev så fin som ni bara önskade och att denna nya vecka får underbar start:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0