Pälsbeklädda på upptäcksfärd

Tisdag var det idag ja, har blivit lite sisådär med kollen när de allra flesta dagar lika gärna hade kunnat vara lördag. En liten virrpanna var alltså vad som väntade Matilda på Centralen, kan inte heller bestämma mig för om det är mestadels komiskt eller sorgligt att denna fina tjej hittar en aning bättre i innerstaden än vad jag gör, som faktiskt bor här. Tiden gick läskigt fort men vi lyckades ändå pricka av de ställen vi hade på vår lista, för här har ni två tjejer som inte är rädda för att frågan om vägen, målet tycks ändå alltid ligga sådär pinsamt nära när vi väl bestämmer oss för det och hur sjutton vi lyckas med detta är för mig ett stort mysterium ;) Vi besökte bland annat en, för mig, okänd affär vid namn; beyond retro. Väldans fin affär som går att finna på drottninggatan, klart värt ett besök för er som diggar vintage. Tyvärr gick vi därifrån utan några fynd, inte ens dessa goa, varma mössor fick följa med, även om de hade värmt oss gott i vinter ;) Tur är det att en av oss lyckas se lite mer cool än muppig ut, haha!
 
 
Kvällen kom tillsist och Matildas resa fortsatte uppåt i landet medan jag drog mig hemåt igen, otroligt mysig dag har det varit minsann och att avrunda den på ett trivsamt café i gamla stan blev pricken över i. På min väg hem gick jag, lite hastigt in i närmsta icaaffär och bland allt nödvändigt hamnade även denna, efter mycket om och men. Affärens sista exemplar bara stod där vid kassan och jag kunde verkligen inte låta bli, så nu står den här hemma och väntar på rätt tillfälle, eller kanske rätt sällskap :)
 
 
Nybakta knäckebröd à la Solla style hjälper nu till att fylla upp skafferiet efter kvällens "försöka vara lite huslig" ryck, det var alltså Sollas förtjänst att dessa blev en ny favorit, därav namnet och sjukligt goda blev de. Nöjd med dagen kryper jag strax till sängs och hoppas samtidigt ni alla har haft en riktigt mysig tisdag. :)
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Matilda

Ååååååååååååh, se den!!!!! Och tack för igår, det var så galet bra! <3

Svar: I will :) tack själv, så himla mysigt var det! <3
Olivia

2013-11-27 @ 08:00:47
dani

så himla fina ni är! Ha det supernice på semestern!

Svar: Tack finaste du, hoppas allt rullar på bra där uppe med! <3
Olivia

2013-11-27 @ 17:08:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0