Herr John Blund strejkar och perfektion har materialiserats

Ni har säkert alla vart med om dem, sådana nätter när klockan bara går och sömnen känns så oerhört långt borta, hur sent det än blir. Man kanske ligger och grubblar på något utan att riktigt nå fram till precis, exakt vad det är. Eller så känner man sig bara pigg som en mört och fastnar i ett väldigt givande samtal med en kär vän, sådant är fallet här hos mig denna mörka, kalla natt. För till skillnad från min goa vän i Småland, så ljuger inte min termometer och visar att plusgraderna är uppe i ett 30 tal. (Sönder, det är den banne mig.) Nej, här kryper sig minusgraderns närmare och tur är väl det att härligaste vännen kommer och värmer upp mitt rum lite med sin ockupation hela helgen. En fin helg kommer det att bli följt av en nervös men rolig måndag, mycket spännande dessutom ;)





Perfektion, det har jag letat efter när jag kikat efter ett halsbandsur och efter allt letande har nu denna, magnifika skapelse hittat hem till mig. Salig är jag och en given plats runt min hals har den, solklart!


Hoppas ni alla redan sover gott som få och att helgen kommer med en stor mängd glädje, en sådan ni kan leva på länge! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0