Ett skepp kommer lastat med pasta

Har haft en ångest:ig helg. Jobbat, pluggat och tagit en promenad med Florian men annars bara tagit hand om mig själv och varit hemma. Lyssna på kroppen när det behövs hörni! 
 
Innan jag började jobba i lördags (alltså igår) fick jag ett sällsynt ryck och bestämde mig för att laga en riktigt smaskig middag. Ni kommer inte tro det när ni ser resultatet sen men jag började med att utgå från detta recept. 
 
https://www.coop.se/Recept--mat/Recept/s/spaghetti-med-sparris-och-parmesan/
 
Gick till affären och såg hur dyrt det var med sparris och pinjenötter så bytte helt enkelt ut det till rädisor och cashewnötter ;) Fortsatte på samma spår och bytte ut parmesan mot mozzarella också!
 
 
Började med att koka upp vatten och skära upp rädisor och mozzarella. 
 
 
När allt var klart blandade jag ihop det med kryddor (salt, peppar och chiliflingor) och sojagrädde. 
 
 
Toppade med cashewnötter!
 
 
Tips tips! Det var supersmarrigt och jag blev så himla mätt :)
 
Vad har ni ätit i helgen?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0