De kommer drunkna i sina mödrars tårar

(null)

Hemsk titel - check!

Påskens läsning, en bok som cirkulerat cirkus överallt och som dessutom vann Augustpriset förra året! BAAM! Det var längesedan jag läste en bok som hade blivit så hyllad. Var nästan nervös för vad jag skulle tycka.

Men jag blev inte besviken. 

Boken handlar om dagens Europa, om terror och fascism, samtidigt som den är någon form av framtidsdystopi. 

(null)

Enda nackdelen är att den blir lite rörig. Det tyckte åtminstone jag. Ibland fick man läsa om vissa delar för att hänga med på vem man får följa och vem det är som pratar. 

Men annars. Viktig, obehaglig och gripande! Får 4/5 av mig!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0