Serien som förstörde min sömn

Två nätter i rad drömde jag att Sverige hamnade mitt i ett krig. Vilket har resulterat i två tidiga mornar med korta, panikslagna andetag som väckarklocka. KUL - nej. Sista gången tänker jag halva dagen på att man borde börja bunkra konserver och vatten ifall det nu skulle hända. Sen tänkte jag på att jag inte har någon bra ryggsäck ifall vi måste fly. Nej, jag vet. Inte hälsosamt. 
 
Man skulle kunna skylla mina ohälsosamma drömmar på stress, om det nu inte hade varit så att jag nog inte varit så ostressad som nu på flera år. Jag väljer istället at skylla precis alltind på THE RAIN. 
 
Och nej, jag har inte blivit galen. Men det är en serie som jag och Gustav nästan streckkollade på under två veckor. Den handlar om att hela Danmark har drabbats av ett giftigt regn som tagit död på större delen av befolkningen och man får följa två syskon som överlever i en bunker som deras pappa tar dem till innan han försvinner. 
 
Den är bra! Lovar! Men det kanske inte är hälsosamt att sträckkolla den så som vi gjort ;) I alla fall inte för en känslig själ. Tipsar och varnar, ja en blandning helt enkelt! :)
 
 
Bild från när Gustav sa åt mig att mysa med en körsbärsblomma och jag tog den enda grenen på hela kungsträdgården som inte hade blommor på sig ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0