Midsommar III

Stora utflyktsdagen kom! Det var torsdag och vi skulle till Visby och Fårö och på små äventyr däremellan. Kul var det, vackert som attan var det också. Jag hade inte kört bil på länge och njöt därför av att sitta bakom ratten igen, i korta stunder. Spänner mig eftersom det är så ovant och blir därför trött snabbt. Men det var kul att köra igen. 
 
Vi började i Visby, på denna restaurang: 
 
Foto: Oskar Stålstierna
 
Axel var pepp! Jag blev också pepp när jag insåg att de hade glutenfria varianter på menyn. Åt en god galette med pesto, spenat, torkade tomater, emmentalerost och fetaost! Tips tips!
 
Efter det skyndade jag och Gustav oss till teaffären för att shoppa loss innan bilarna gick vidare till Fårö. Där kikade vi på raukar, på en väldans fin strand och ett coolt fik. 
 
 
Oskar och Fanny var allmänt balla som vanligt. Och nej, det var inte så fint väder ;)
 
 
Sök på Kutens Bensin så hittar ni hit!
 
På stranden var det blåsigt och regnigt. Men jag hade en gullig person att krama om. 
 
Foto: Oskar Stålstierna
Glatt humör ändå!
 
 
På vägen hem åkte vi förbi Blå Lagunen och tog ett dopp. Inte riktigt så kallt som det ser ut men nära ;) Vi fick en solglimt på tre minuter innan det började regna igen också. 
Väl tillbaka på gården vräkte vi i oss mat efter alldeles för lång tid utan och avslutade med diskussionsspel och matkoma. Somnade som en stock efter. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0