Sommarjobbet

Juni, juli, augusti... jag vet inte vad som hände men tre månader har bara försvunnit. Intensiv, tror jag är det bästa ordet för att beskriva den  här sommaren och tänkte berätta lite kort om vad sjutton jag har sysslat med. 
 
Sedan i juni har jag arbetat som reporter i Södertälje och jag har fått skriva, fota, filma, livesända och intervjua. Verkligen allt möjligt och det har varit så himla roligt... och läskigt. Men mest kul såklart!
 
Bild från när jag sände live med en intervju med Försvarsministern Peter Hultqvist.
 
Jag har fått äran att träffa så många intressanta människor och wow! vad jag har lärt mig mycket. Som man gör när man bara kastar sig in i saker och kör!
 
Nu i slutet av augusti förlängdes mitt vikariat och jag hoppade in i en ny roll, som Liveredaktör. Det innebär att jag kommer arbeta med kortare, snabbare nyheter. Det blir mycket olyckor, åtal, domar och pressmeddelanden för att dra några exempel. Nya rutiner att komma in i med andra ord men det blir en spännande roll att prova på. 
 
Om ni vill läsa lite av det jag skrivit kan ni alltid gå in på www.lt.se och söka på mitt namn. Där kan ni kika på livesändningar också OCH läsa min krönika om samtycke, på söndag kommer en ny krönika också!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0