De rätta orden

Har haft en kort, men lite tung period där jag känt mig lite dålig! Är inte så teknisk, har mycket jag behöver lära mig och tålamodet när det kommer till datorer är verkligen inte det bästa ;)
 
MEN förra tisdagen hade vi en så himla bra föreläsning med Paul Hansen, han jobbar som fotojournalist och fotograf på DN. Vi fick höra om hans tips i branchen, lyssna och titta på olika reportage han gjort under sin karriär. Så gripande, inte många ögon som var torra efter alla runga reportage och bilder. 
 
Blev så inspirerad av hans sätt att berätta människors historia, väldigt rått men ändå på ett icke dömmande sätt. Fick inspiration och kände att yes, det är ju precis vad jag vill göra, jag har hamnat rätt och det kommer vara värt allt kämpande. 
 
 
 
Har ju varit i en tenta-plugg-bubbla i en vecka nu och läser ännu mer pepp i boken Reporter, skriven av Björn Häger!
 
- Är du en sådan som ständigt plågar din omvärld med frågan varför, har du hittat helt rätt.
 
Vi måste våga kämpa för det vi vill, hörni. Kan vi inte bara påminna varandra om det ibland?
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0