Vacker saknad

Ibland får jag en riktig ordentlig saknad efter familjen i småland, till exempel när..
 
  • Pappa ringer och jag känner i hela kroppen hur fint det vore att bara slå sig ned vi fikabordet på hans jobb och prata om allt och ingenting medan han springer runt och fixar samtidigt.
  • Farmor ringer för att höra hur läget är, häromdagen ringde hon också för att få en bild på mig inför en träff med en gammal granne. Hur mysigt? Fick dessutom en vacker bild Farfar tog när han tittade till båten.
 
 
Ibland vill man bara vara på flera ställen samtidigt. Tänk att ha en del i Småland och få hänga med i vad som händer i min brors liv till exempel, en annan del hos Tova och få följa med i den lilla tokiga ungens äventyr och samtidigt få umgås med min älskade sambo..
 
Är det inte himla vackert ändå, att inte riktigt känna att tiden räcker till, då har man ju så himla många vackra saker i livet?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0