Känslan efteråt

Skrev en text efter att var ute med mina vänner och dansade förra lördagen, gick hem tidigt;
 
 
Opepp, men ändå pepp.
Det var känslan jag hade. 
Opepp på klängiga män.
Pepp på dans med vänner. 
Tänkte; nu var det längesen, borde ge det en chans till.
Men nej, hörni världen, Stockholm, Söder.. skärp er!
 
Ni män som tar er rättigheter , 
som utan att fråga tar ett tag om midjan från ingenstans.
Som inte ger er:
inte ens när jag för sjunde gången, demonstrativt, kastar bort  era händer från min kropp.
Som inte låter mig och mina vänner vara ifred när jag, på riktigt, SÄGER att vi bara vill dansa själva. 
 
FUCK off guys, på riktigt.
NI FÖRSTÖR MIN UTEKVÄLL.
 
Jag kom hem och var så arg denna natt, så jäkla förbannad, så opepp på att någonsin gå ut och dansa igen. 
 
FY FAN!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0