Till varmare hjärtan

Det fina vädret fyllde Stockholms gator med folk, människor valfärdade till parker för att grilla och umgås och jag älskar det. Stockholm är absolut bäst på sommaren, det blir så vackert, även om det är något som stämmer in på de flesta städer heta sommardagar. Men det har känts tungt att vara här ett tag, lite som att jag haft otur med människor. 
 
Känns så otacksamt att säga så med alla fantastiskt fina vänner som förgyller dagar och ni vet ju vilka ni, fina fina människor är. Men tyvärr är det ju så att negativitet sprider sig lite fortare på något vis, jag önskar verkligen inte att det var så men ibland tänker hjärnan fel. Inskränkta, otrevliga människor som trycker ned och rentav flaggar med sin ignoranta attityd tar för mycket plats och förstör för både mig och mina vänner, i längden också för sig själva. Det måste bli så himla tråkigt att aldrig släppa in människor, utan bara leva kvar i en bubbla, lika destruktiv som givande med attityder som inte ger särskilt varma relationer.
 
Nej, Stockholm, jag vill inte lyssna på allt snack om staden som kall, dryg och inskränkt men vissa dagar visar staden en sida som jag inte alls trivs med, stunder som får mig att vilja flytta härifrån till varmare hjärtan.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0