Tenta-plugg-semester del 1

Har hängt i Aneby de senaste 4 dagarna och det har varit så himla fint att jag vill gå igenom alla dagar, timmar, minuter för att känslan ska stanna kvar ännu längre! ;)
 
Alltihop började i fredasmorse, lite annorlunda start på morgonen blev det allt när jag gick upp från tunnelbanan, på väg till centralen och möttes av vakter som stod i vägen, ett varningstjut och stora skyltar som lös;
 
ALLVARLIG OLYCKA
GÅ INTE IN I BYGGNADEN
 
Hur tolkar jag in situationen då? Bomb, det enda jag tänker när ambulans och brandkår kör fram till byggnaden var exakt det. Stod utanför och hoppades med precis alla krafter att ingen hade blivit skadad och att jag skulle hinna med tåget till Småland. Ringde Gustav för att be han surfa runt och kolla vad som hade hänt, men ingen info fanns. 
 
10 minuter senare fick vi dock ta oss in igen och jag hann både köpa frukost och hoppa på tåget i god tid. Puh! Hittade information lite senare;
 
 
Tågresan gick på två röda, pluggade nästan hela och försökte annars på andra sätt undvika att möta blicken hos tjejen mitt emot som stirrade på mig och såg arg ut??! Obehagligt ändå, tills hon somnade ;)
 
Kom fram, begav mig direkt till Pappa och Farfars butik för att kramas och hjälpte pappa lite innan vi åkte vidare mot Eksjö för mat hos Sollas syster! 
 
Pappa skulle springa Eksjö stadslopp lite senare och vi var såklart hejarklack! :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0