Litterära måsten, del 1

Tänkte tipsa om lite böcker som ligger på min topplista över "böcker som jag SKA läsa" :)
 
Först ut är
 
Jag är Malala - Malālah Yūsufzay
 
 
Malala är en pakistansk tjej som vägrat låta talibanerna ta över och bestämma över hennes liv. En dag söks hon upp av talibanerna själv, blir skjuten i huvudet men överlever mirakulöst. 2014 var hon den yngste fredspristagaren någonsin.
 
 
Allvarligt talat - Lena Andersson 
 
 
Lena Andersson, känd som författaren bakom Utan personligt ansvar och Egenmäktigt förfarande, har sedan två år tillbaka varit en del av programmet Allvarligt talat. Ett program från Sveriges radio som går ut på att programledarna, bland annat Lena Andersson, svarar på lyssnarnas existentiella frågor. I denna bok har man samlat hennes svar.
 
Mördar-Anders - Jonas Jonasson
 
 
Jonas Jonasson är författaren bakom böckerna Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann samt Analfabeten som kunde räkna. Mördar-Anders har jag också bara hört goda ord om och jag tror att den genomsyras av samma humor som Jonassons förra romaner.
 
Hundra omistliga ting - Lucy Dillon
 
 
 Lucy Dillon har tillfört miin bokhög med diverse feel-good romaner och hennes senaste " Hundra omistliga ting" lär inte vara sämre. Denna handlar om GIna som bestämmer sig för att drastiskt ändra sitt liv och hon får välja 100 saker att ha kvar av allt hon äger. Tänkvärt i den materialism vi lever i just nu och detta är också boken vi för tillfälet läser i bokcirkeln. 
 
Varför inte haka på och läsa du också? :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0