Att gå i för stora fotspår

Stockholms stad fylls med höstlovsmys och lediga tonåringar som förgyller sina lediga dagar så långt bort från skolans instängda värld som det bara går. Själv har man hoppat in som förskolelärare och dagen till ära behövde dem panikhjälp i köket. Eftersom jag ändå spenderade en del av gymnasiets helger och lov med jobb i just kök kände jag mig mer hemma där än bland snoriga barn egentligen, även om de visat upp mysiga sidor också såklart ;)
 
Vid lunchtid drog jag alltså på mig en kockskjorta och alldeles för stora träskor, som chefen så snällt lånade ut för att jag inte skulle bli dygnsur om mina fötter, och hjälpte till så gott jag kunde. Hade sällskap av en trevlig man i köket som var lika nördig på radiolåtar som jag, vilket ledde till fin allsång under arbetet. Hade ensam hand om köket hela eftermiddagen och låtsades att jag hade helkoll på läget, ( jag hade ju trots allt en skillad köksoutfit;)) samtidigt som jag varvade kämpandet med mycket väntetid, eller läsningstid, något jag inte klagar på direkt heller. :)  Snart kommer min bror hit till storstan, vilket känns fint, han ska bara veta hur saknad han är. Innan dess har jag bara saker jag borde ta tag i, för det är mycket med den kommande flytten men jag väljer att fokusera på fredagens Haloweenfest istället "à la Olivia style" och det här året ska jag banne mig vara läskig. Förra årets rödluvan var inte direkt något folk hoppade till när de såg på gatan ;)
 
 
 
 
Hoppas ni alla har en kanonfin lillördag, firar till det med ett gals vin och vänner eller unnar er en helkväll i soffan alldeles på egen hand. För vi alla behöver det och jag börjar verkligen inse det jag med, tillslut. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0