Omställningarnas år

2014 har tågat in, och jag sitter nu i efterhand och njuter, för jag kan verkligen inte komma på hur det hade kunnat inledas på ett bättre sätt. Nyårsafton började med lite hit och ditflängande, precis så det kan gå om man är kompis med mig och jag är på mitt allra virrigaste humör och glömmer saker, så viktiga saker som julklappar till och med. För även denna högtidsdag blev en extra julafton, och ni ser ju själva hur nöjd Erica ser ut där framför granen, där hon ockuperar alla klappar. 
 
 
Måste ju också erkänna att vi fick en något udda start på kvällen, där lite hemmafix och kämpande infördes tidigt i programmet. Vi hade turen att få låna en lägenhet så nära stan och utestället vi skulle till, som det bara gick vilket var suveränt, verkligen. Det kluriga med att laga mat i någon annans kök är ju dock att man sällan hittar det man behöver direkt bara. Mitt i vårt uppslitande och letande i lådor föll två skruvar till golvet som ledde till att en skåplucka höll på att falla bort. Tur är väl det att vi är så otroligt händiga att det ordnade sig tillslut, utan att vi behövde lämna över lägenheten i sämre skick än vi fick den ;)
 
 
Plankstek och annan god mat stod på schemat innan utgång och en mängd härliga möten med både gamla vänner och annat folk, riktigt kul hade vi allt, vilket gjorde att kvällens nöjen höll i sig ända fram till morgonen då vi alla somnade gott, nöjda som få!
 
 
2013 har varit ett riktigt omställande år och mycket har hänt, mycket som fört både mig och mitt liv framåt och ett steg längre. Ett fint, rikt år där nya bekantskaper har fyllts på samtidigt som många gamla har frodats och växt sig allt starkare och djupare. 2014 ser jag något enormt fram emot och man kan ju bara undra vad tankarna kommer vandra iväg på, ett år från och med nu.
 
Hoppas ni alla fick en riktigt bra start på det nya året, se nu till att göra det till ert alldeles egna!
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0