Boknörderi

Hej alla boknördar säger jag, ni som inte älskar böcker med en glödande, nästan ohälsosam passion kanske inte tycker att detta inlägg är särskilt roligt. Men jag tycker minsann det, och förhoppningsvis någon annan boknörd  därute i cyberspace.

Jag har gjort gratisreklam för Goodreads här förut, alltså ej sponsrad, och tycker alla borde skaffa sig ett konto här. Nörderi när det är som bäst - i samlad trupp.

Jag började använda tjänsten ordentligt förra året och de har en väldigt rolig översikt som man får efter varje år. Låt oss ta en titt på mitt bokår 2017. 

Ganska lagom i mina bedömningar, ganska snäll ändå och självklart har boken med Astrid Lindgren högst betyg av alla böcker jag läste förra året (alltså från alla användare som betygsatt).

(null)


Medellängden är också verkligen medel. Inte heller konstigt att den bok som flest har fyllt i att de läst av mina 2017 års lästa böcker är Harry Potter, någon som är förvånad? Någon som förvånar mig och inte har läst dem?

2017:s bok som lästs av minst var en novell, har för mig att den var ganska bra dock, men ny och ja, den kan ju inte mäta sig med självaste Harry P.

Längre ner hittar ni annan kul info. Enjoy! Och hoppas vi ses på Goodreads, låt oss bli vänner även där ;)

(null)

(null)

(null)


(null)
Kan se oerhört mycket ut för världen men ni får tänka på att säkert 10 stycken är lite kortare noveller. I År har jag steppat upp det lite och kör på målet 52 böcker. Alltså en i veckan. Vilket går ganska bra än så länge :) 

Hur går det för ert läsande?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0