Att skriva

Jag vet inte varför men jag känner mig bedövad just nu. Inte riktigt med, inte riktigt här. Ofta någon annanstans. Väldigt ofta bara trött. Låter orden fylla mig och har nog inte läst så mycket böcker som jag gör just nu på flera år. 
 
Tänkte dela med mig av lite vackert jag läst, tänkt och hört på sistone: 
 
_________________________________________________________________________________
 
"Jag hade velat göra det som skrivande gjort i alla tider, jag hade försökt närma mig de som inte är dom vi skulle önska att de var och skildra det så sant jag kunde"
 
"Att skriva är att vända sig mot världen och bort från den på samma gång"
 
~ Karolina Ramqvist, Det är natten.
 
__________________________________________________________________________________
 
"Jag började skriva för att skrivandet är något jag inte kan låta bli"
 
~ Bodil Malmsten
 
__________________________________________________________________________________
 
"Att skriva är också att inte tala. Det är att tiga. Det är att skrika utan ljud"
 
~ Marguerite Duras
 
__________________________________________________________________________________
 
"Jag tänker på ord tills de blir helt förstörda"
 
~ Olivia 12/3-17
 
__________________________________________________________________________________
 
"Jag kan faktiskt inte allt här i livet"
 
~ Tova, 12/3-17
 
___________________________________________________________________________________
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0