Glass hjälper alltid

Nytt år nya möjligheter. 1 januari är som en supermåndag och allting ska vara på topp inför året som kommer. Jag är ledsen 2017, men det känns inte riktigt så. Jag stapplar mig fram de första dagarna och känner NEJ hela året kan inte bli såhär. MEN nej, det kommer jag aldrig tillåta. 
 
Jag har skrivit om min ångest här, att den kryper fram när den är som minst välkommen och mycket av den bygger på min extrema oro för saker och ting. Jag grubbar och grubbar och grubblar, det finns liksom inget stopp ibland. Men jag har kommit på en himla bra grej som funkar för mig. Hett tips till den som grottar ner sig i "tänk om". 
 
När jag känner att huvudvärken tränger sig fram och tårarna börjar trycka bakom ögonlocken.. då låter jag mig först vara hur ledsen jag vill MEN sen..
 
Tar jag fram ett vitt pappe, skriver ORO på ena sidan och LÖSNING på andra sidan. Sedan betar jag av alla orosmoment som fastnat i huvudet.
 
Om vi tar ett exmpel;
 
Jag fick min allra första omtenta i början av december :o Och jag bröt ihop (Tänk på att det är det ANDRA provet jag failar i HELA MITT LIV)
 
Då skriver jag upp min oro efter att omtentan var gjord;
 
Jag oroar mig för att inte ha klarat omtentan heller och känna mig säääämst.
 
Därefter skriver jag lösningen eller egentligen mer basic fakta till mig själv;
 
Det gör ingenting, du får du bara göra om den igen. Fatta hur många som gör om tentor, det är typ en del av livet på högskola! 
 
Och så sätter jag mig med en bra bok och äter glass ;)
 
 
Hur jag önskar min hjärna fungerade! ;)
 
Problemen blir så små när de skrivs ner på papper istället för att förstoras upp i huvudet. Och glass hjälper alltid <3
 
 
 


Kommentarer
Adina

Exakt likadan. Oroar mig för stort och smått. Även när man vet att oron är obefogad. Oroar mig däremot otäckt lite när jag kör bil på isgata. Men kan få ångest för att jag inte oroar mig. Så orimligt. /Adina

2017-01-05 @ 17:44:24
URL: http://blondinadinatanker.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0