Vårtankar

Hur såg ditt liv ut förra våren?
 
Förra våren pluggade jag, utan extrajobb, och hade en massa tid för mina vänner och umgicks göörmycket med dem. Jag och Gustav hade det fint och jag blev, som jag alltid blir, lite allmänt lyckligare än jag är under årets mörka tid. Gick på konserter på Grönan och hade en helt ledig sommar framför mig, mitt livs bästa val hittills!
 
 
 
Hur hoppas du att våren blir i år?
 
Jag hoppas att årets vår kommer att vara precis lika fin som förra året var. Jag vill åka till Småland och bara mysa, hänga med vänner, ta ett första glas på en uteservering, gå på konserter och gå promenader med min favoritperson <3
 
Hur hoppas du att ditt liv ser ut nästa vår?
 
Nästa vår hoppas jag att jag känner mig mer "redo" för att gå ut i arbetslivet. Jag hoppas att jag är lugnare och mindre stressad över onödiga saker och tar vara på vackra stunder ordentligt.
 
 
 
Vad är det bästa med våren?
 
Solen, lätt! Hur hela kroppen fylls av en energi man nästan trodde hade försvunnit. Man vill vara ute så mycket som möjligt, sitta i solen och läsa en bra bok med en fin vän att prata med ibland, det kan vara det finaste!
 
Vad är ditt vårplagg nummer ett?
 
Mina vårjackor. Absolut mina favoriter. Den mintgröna gör mig bara glad och den blommiga bomberjackan gör att jag känner mig extra ball bara.
 
 
 
Har du några särskilda vårprojekt på G?
 
Ska försöka sopa prestationsångesten under mattan och i alla fall försöka sälja någon av mina texter. Ska också ta tag i löpningen ordentligt, hint! att jag redan börjat, och göra det till en naturlig del av min vardag igen. Vill också dansa på något sätt, zumba eller något räcker liksom. 
 
Vad önskar du dig i vår?
 
Jag önskar tid med nära och kära. Många pussar i solen, givande samtal och möten. Att min oerhörda läslust håller i sig. Men det brukar vara på vår och sommar den frodas allra bäst.
 
 
 
Föredrar du hösten eller våren?
 
VÅREN!! Alla gånger. Hösten gör mig lite deppig..typ: Slut på det roliga!
 
Vad ser du fram emot  just nu?
 
Att kunna promenera sent om kvällarna i klänning och jeansjacka. Att låta de obligatoriska svarta ballerinaskorna stå precis innaför dörren, alltid på väg ut. Sommarlov!
 
 
 
Tre saker som stoppar vårkänslorna?
 
- snö eller kyla
- stress över sommarjobb
- för mycket plugg som gör att man sitter inomhus och missar en massa soltimmar ;)
 
Har du redan några sommarplaner?
 
Faktiskt! Jag kommer jobba, gå på Håkan Hellström i juni OCH möjligtvis dra på en liten resa!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0