Inuti

Solen letar sig rakt genom de tunna gardinerna, himlen nästan lyser blå utanför och jag ligger fortfarande till sängs, trött av feber. Segt är det, med ett immunförsvar som lite smått gått in i väggen men hjärtat mår himla, väldans bra ändå. 
 
 
För jag bor med min kärlek, som gör mig lycklig varje dag. Pratar med vänner som jag har äran att få sakna. Har en familj som bryr sig och rumskamrater som bjuder på brunch eller bara knackar på för att fråga hur det är. 
 
 
Läste klart sista boken i Jonas Gardells serie, Torka aldrig tårar utan handskar, igår kväll och har ägnat de senaste timmarna åt att se serien med samma namn. Hänförd, mållös, berörd. Kan inte tänka mig att någon har missat både böckerna och filmerna utan förgyllt sin tid med något utav dem. Annars har ni mycket att se fram emot.
 
 
Tips, serien finns fortfarande tillgängligt på Svtplay! 
 
 
"-Vet du vart du ska då?
 -Nej. Vet du?
 -Nej... Ska vi gå dit tillsammans?"
 
 
"Man får inte leva om sitt liv det är det som är grejen."
 
 
"Här är min vilda längtan.
Här är min jävla trasighet.
Här är mitt högmod.
Så se på mig för jag ska aldrig,
aldrig dö"
 
 
"Jag vill i mitt liv få älska 
någon som älskar mig."


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0