Entusiasmen stiger, livet är bra!

 
Förväntansfull som sjutton var jag över att påbörja kursen i teckenspråk, kommer bli så fantastiskt roligt. Redan introduktionen gjorde mig otroligt laddad för att lära mig detta komplexa och flerdimensionella språk. Att hitta till det specifika klassrummet bland universitets alla byggnader kändes som ett intagningsprov bara det, men dit kom jag och en stor skara är vi som kommer kämpa på varje tisdag nu i ett halvår. :)
 
Fika med goa Daniela direkt efter Erikshjälpen stod på gårdagens schema. Så himla härligt att träffa henne var det och jag hoppas det inte dröjer länge tills vi gör det igen, nu när vi båda befinner oss här i storstan.
Kämpa på ska jag allt göra, för att slippa lantis-stämpeln, klurigt är det dock när man jämför sig med en riktig stockholmsbrud ;) En bra lärare kan man också se min kära vän som. :)
 
 
 
En fin springtur ute i snön var en fin start på dagen ett möte på arbetsförmedlingen som gick suveränt snabbt och smidigt har dagen bestått av. Påväg till denna aningens tråkiga plats får man också äran att gå på den oändligt långa bron, nästan som en "walk of shame" för arbetslösa kanske? ;)
 
 
Musik på högsta nivå och packning gäller nu, för snart drar jag ner till Småland! 
 
Hoppas ni har det väldans fint allihopa!
 
 
 

 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0