Kulturnatten

Nej, jag kan inte ta cred för en bra titel på detta inlägg. Det var en natt full med kultur för mig och hela Stockholm. Kulturnatten brukar vara nu i april och för en kväll fylls hela staden med massa olika events, gratis såklart. Det är alltid svårt att välja vad man ska gå på och i år valde jag bara två saker. 
 
Jag började min kväll med att möta upp Tove och Calle på Balettakademin. Christoffer hade loppis där med sin klass och jag fyndade träningstights för 25:-, för bra för att vara sant. Där hade de också en dansuppvising som vi gick på. Alltid kul med dans och de var såklart superduktiga. Blev ännu mer pepp på att se Christoffers examensuppträdande den 25 maj :) Är ni i Stockholm då tycker jag att ni ska gå! Den är på Dansens hus!
 
Efter lite dans sade jag hejdå till alla och fortsatte själv till Unga Klara för att se teatern Ocean. Erica jobbar som ljudtekniker där och den lät så himla spännande tyckte jag. Den beskrivs som "en svart, rolig och sorglig föreställning om intimitet. Om sex, svek, saknad och solidaritet. Om kärlek och missbruk. Om rädsla och längtan."
 
En av de bästa teatrar jag sett på länge, WOW, vad bra den var! Se den!
 
 
 
 Kvällen avslutades med en drink på den nya baren TAK och efter en tung dag, kändes det fint att få ha en så himla mysig kväll. Stort tack till mina vänner som alltid förgyller mina dagar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0