I böckernas värld

Jag läser väldigt mycket, i perioder extremt mycket, men ofta mer än många andra i min omgivning, särskilt i min generation. När jag hör människor prata om "sådana som läser mycket" tar de ofta upp det som att de vill fly från verkligheten.
 
Jag har tänkte en del på det där. För jag känner mig oftast väldigt nöjd med livet och hur det ser ut just nu. Vilket är en av anledningarna till att jag inte känner för att dricka så mycket alkohol till exempel. Jag känner inte att jag behöver "slappna av", "tänka på annat" eller "fly bort från livet för en kväll". Det är en väldigt fin känsla ändå. 
 
Läsningen för mig är inte ett sätt att komma bort från verkligheten. Det är ett sätt för mig att få flera versioner av den. Jag älskar ord, hur de bygger upp meningar, stycken, berättelser och hur de kan fånga mig och få mig att känna så mycket. 
 
Böcker är ett av mina största intressen och jag är tacksam över alla människor i min närhet som har fört in mig i böckernas värld.
 
 
 
 


Kommentarer
norrbotten emma

kul och läsa böcker =)

ha en bra dag
kram

Svar: Verkligen! Desamma :)
Olivia

2017-09-11 @ 09:23:34
URL: http://nouw.com/lillemmish


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0