När allt går fel...

Som många i min närhet vet är jag ganska klumpig. Särskilt om jag är stressad eller bara inne i andra tankar. Häromdagen slog jag dock alla klant-rekord måste jag säga. Allt började med att jag landade hemma i tre timmar mellan skola och en teater jag skulle på. 
 
Jag bestämde mig för att jag skulle försöka klippa mig själv, tänkt försöka länge men aldrig riktigt vågat. Trodde kanske också att det skulle vara lättare ^^ Men ja...
 
Jag satte fram en pall vid spegeln, en påse till håret, en sax och en kam samt ett glas vatten att doppa kammen i. Började med att jag skulle hämta något och rev ner hela glaset med vatten, vilket lämnade mattan dyblöt. 
Hämtade en handduk och torkade upp innan jag fyllde på och satte glaset på ANDRA SIDAN pallen. Hämtade saxen som jag hade glömt på bänken vid köket...gick tillbaka och råkade PÅ RIKTIGT sparka in glaset i väggen. Så nu blev mattan inte bara blöt igen, glasbitar låg ÖVERALLT. Hur lyckas man?
 
Började i alla fall att klippa håret lite...blev nog ganska snett men Gustav säger att det ser okej ut ^^ 
 
Bestämde mig sen för att stoppa in en tvätt precis innan jag gick...
 
När jag precis innan jag skulle gå gick på toaletten såg jag att det åkte runt en godis i tvättmaskinen. NEEEEEJ tänkte jag och försökte stoppa, stänga av och öppna luckan. Vilket visade sig vara helt omöjligt. Lät den vara och tänkte låte Gustav kika på det när han kom hem. 
 
Tog på mig kläderna och åkte till Östermalmstorg för att möta upp alla som skulle gå på teatern... men tar fel uppgång och känner mig helt lost innan jag ser en affär jag kände igen. 
 
 
Lyckades komma i tid (jag vet, helt sjukt).
 
Ändå ganska imponerad av vad jag hann med på 3 timmar!!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0