Det levda baklänges

 
DET LEVDA BAKLÄNGES
 
Aldrig varit med om en teater som berört mig så mycket. 
 
Kvällen började med att jag mötte upp Elodie och några av hennes kompisar utanför personalingången på Dramaten. Vi leddes upp för flera trappor, genom korridorer och dörrar tills vi kom fram till ett rum där vi kunde lämna jackor och väskor. Vi var runt 15 personer skulle jag tro. Efter en stund fick vi sätta på oss VR glasögon och hörlurar innan vi (helt blinda av glasögonen) kunde ledas till en stol i rummet bredvid. 
 
VR glasögonen sattes på och vi fick lyssna på en ung mans berättelse om sin resa från Syrien till Sverige. Berättelsen avbröts ibland av en scen från en asylprövning på migrationsverket. Efter en stund fick vi ta av oss glasögonen och mannen, som satt precis framför oss fortsatte berätta. Vi avslutade det hela med en kaffestund där vi fick ställa frågor. Han visade upp vad han hade haft med sig i sin väska under hela resan.
 
En teater jag tycker alla borde gå på. Så viktig, så intim och gripande. Går på Dramaten nu och kostar bara 100:- för oss under 25. Se den!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0