40 böcker

Har som mål att läsa 40 böcker i år. Heja heja, ne men vet att det kommer gå fint och jag har redan läst 10 stycken, helt galet!!
 
Har en låång lista med "att läsa"- böcker och tänkte dela med mig av en hel radda! :)
 
  • Det mest förbjudna - Kerstin Thorvall
  • Hjärtats innersta röst - Jan-Philipp Sendker
  • Och bergen svarade - Khaled Hosseini
  • Nordkorea: nio år på flykt - Eunsum Kim 
  • Duktiga flickors revansch - Birgitta Ohlsson
  • Morgon i jenin - Susan Abulhawa
  • Det är något som inte stämmer - Martina Haag
  • Hatad och älskad - Alexandra Nilsson
  • Konsten att ha sjukt låga förväntningar - Åsa Asptjärn
  • Tripprapporter - Tone Schunnesson
  • Män utan kvinnor - Haruki Murakami
  • I en klass för sig - Curtis Sittenfield
  • Sund - Tove Folkesson
  • Du, bara - Anna Ahlund
  • De polyglotta älskarna - Lina Wolff
  • Rörelsen: Den andra platsen - John Ajvide Lindqvist
  • Oceanen vid vägen ände - Neil Gaiman
  • Vi kom över havet - Julie Otsuka
  • Hjärta av jazz - Sara Lövestam
Listan blir längre och längre, kortas av. Allt beror på takten tips jag får, läser mig till och takten jag håller i läsandet. 
 
Hoppas du hittar någon bok du kanske känner för! ;)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0