Må bra i hjärtat-böcker

Har fastnat lite i att läsa sorgliga böcker på sistone. Fick tillslut en spark i baken av Gustav som bara:
"Du blir ju heldeppig om du bara ska läsa en massa sånt"
 
Vilket såklart är sant, särskilt för känslomänniskan i mig ;)
 
Fick ett ryck och bestämde mig för att hela jag, hela juli, bara ska läsa feelgood och roliga böcker. Så pepp! 
 
Behövde dock lite tips och vände mig till Litteraturgäris på Facebook, världens bästa grupp för övrigt!
Fick en massa tips och gick direkt till biblioteket för att byta ut min depphög. Dessa fick jag med mig hem!
'
  • naiv. super - Erlend Loe
  • Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske - Emmy Abrahamson
  • Plötsligt knackar det på dörren - Etgar Keret 
  • Som eld - Sara Lövestam
 
 
FIck en massa andra tips också och jag tror att jag kommer köra vidare på samma spår i Augusti också! :)
 
Här kommer lite fler böcker jag inte fick missa i kategorin:
 
Allt med Jenny Colgan och Lucy Dillon, Let's pretend this never happen, Liftarens guide till galaxen och en fransk Curry. 
 
Mamma kom med flera bra förslag på författar också: Viveca Lärns, Marianne Fredriksson och Per Anders Fogelström. 
 
Ska låna någon bok av Per Anders Fogelström nästa biblioteksrunda tänkte jag. :)
 
Har ni några favoriter?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0