Full fart

Tänkte berätta om min första dag i Aneby, hade det fint minsann. Kändes lite konstigt att komma hit och veta att jag kommer stanna i fyra veckor, känns som lång tid. Märkligt hur man vänjer sig vid ett annat hemma. 
 
Under en dag hann jag pussa hejdå på Gustav, bila ner till Småland med Mamma, Tord och Tova, hej-kramas med pappa, ta en springtur i skogen - mötte två personer på fyra kilometer, storhandla mat, fixa busskort, få kortbesök av faster och kusin, laga middag och matlådor, läsa in mig på vad som händer och har hänt i Tranås, Eksjö och Aneby på webben, klura på eget att skriva om, laga middag, vara social med Pappa och Sollas kompisar som var på besök, bli firad med go-fika.
 
Det var väldigt mysigt att sitta i baksätet med Tova och sjunga med i Vaina-låtar, sorgligt att kramas hejdå för två veckor, fint att få krama på pappa igen, fantastiskt skönt att springa ute i skogen, fint att hänga med människor och gå undan när huvudet blev trött. 
 
Somnade som en stock i alla fall - livet. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0