I gamla vänners sällskap

När jag kikar tillbaka på bilder från juli och tänker på hur mycket jag jobbade undrar jag hur jag lyckades hinna med så mycket annat. Det var förmodligen inte så konstigt att jag var trött de första dagarna i Stockholm när kroppen gick in i avslappning. 
 
En kväll träffade jag Loosan och Greta, vi hängde alltid under gymnasiet och hittade på roligheter. Nu är Greta snart utbildad Civilingenjör i Kemisk Biologi, det ni! Jag har ett år kvar till jag har min kandidatexamen i Journalistik och Louise ska börja plugga till Gastronom, hur cool?
 
Så här sitter vi, fyra år efter studenten och snackar om livet. Bakom oss ligger stadshotellet där vi festade loss sista kvällen och det känns som att det var så långt borta.
 
 
En annan kväll träffade jag några från mitt gamla högstadiegäng, här ser ni Ludde och Hanna. Vi hängde nästan varje helg och kollade på film, spelade biljard och vad sjutton man nu gjorde som 14-åring. 
 
 
Alltid roilgt att få träffa människor från förr (förlåt att jag låter 80 år gammal, men what to do). Höra hur de växt, antydan till nya dialekter och vad de tänker på just nu. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0