Litterära möten, del 3

I tisdags var det äntligen dags för bokcirkeln igen, det är så mysigt att få se hur alla bor och, såklart, äta tacos. Det har blivit vår tradition! :) Denna gång möttes vi i Sollentuna, hos Emil, på hans nya veranda! 
 
 
Vi pratade om denna bok;
 
 
En ny favoritbok för mig, jag älskade textupplägget, den medryckande handlingen och de realistiska karraktärerna. Om ni inte har läst den måste ni verkligen det! :) 
 
Handlingen enligt bokus;
 
Allt jag inte minns är en roman om kärlek och ekonomi. Om vänskap och våld. Om Samuel som lever vidare i allas minnen, nu när Vandad sitter inspärrad, Laide har lämnat landet och huset är förstört.
Ett antal öden krockar i rasande fart i dagens Stockholm. Bakom alla röster om Samuel skymtar en person på flykt från sig själv. Vems minnesbilder går att lita på? Och vad döljer sig i det som vi inte minns?
Jonas Hassen Khemiri har skrivit en oförglömlig kärleksberättelse om vår hypersnabba tid, om priset vi människor betalar för att leva tillsammans.
 
Betyget enligt bokcirkeln; 3,6 (jag gav den en 4:a)
 
En av de bästa och mest lättlästa bok jag läst!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0