I Din Hand

I och med att konserterna börjar gå på grönan var och varannan dag, har jag gjort upp spellistor för nästan varje vecka för att peppa igång ordentligt. Också för att lyssna in mig lite mer på artisten inför konserten, alltid kul att kunna sjunga med lite! :)
 
I veckan var det nämligen både Miriam Bryant och Darin som stod för musikkvällarna och jag fastnade stenhårt för vissa texter i Darins låtar, tänkte ta upp några rader ur två av dem; 
 
I Din Hand

"O jag vet
Att älska dig borde va allt
Lever i en värld där det krävs lite mer
O jag gör allt jag kan"
 
"Jag vet
Att det kanske inte räcker för dig
Men inget annat borde väl spela nån roll
Om du vill ha mig"
 
Verserna i den här låten får mig att rysa, så himla fina!
 
Tänk Dig
 
"Önskar att du och jag var samma
Att vi kunde se varandra för dem vi är
Önskar att vi inte hade länder
Kunde hindra det som händer omkring oss"
 
"Tänk dig världen fri från mörkret vi skapar
Om vi kunde vakna och se vad vi gör
Tänk dig världen fri från alla gränser och från alla bränder
Allt vi slagits för"
 
"Önskar vi kunde följa våra drömmar och riva alla murar vi har kvar
Tiden torkar inga tårar om vi alltid målar samma sak"
 
En artist som växt i mina ögon minsann, älskar't!
 
 
Ta en lyssning, vettja!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0