Ett glutenfritt Europa

Hade inte särskilt höga förhoppningar om att få särskilt många fantastiska matupplevelser, utan förberedde mig mentalt på att leva på sallad och pommes. Vissa städer blev det också så, medan andra överraskade mig på ett otroligt positivt sätt!
 
Tänker börja med WIEN;
 
Av en slump hittade vi en lite restaurang som serverade glutenfri pasta, hette COFFEEHOUSE COMPANY.
 
Restaurangen hade också veganska alternativ, till Gustavs stora lycka!
 
 
En stad som imponerade på mig med sitt glutenfria utbud var VENEDIG
 
En restaurang som hette OSTERIA CANONICA hade också glutenfri pasta och stenkoll på vilka såser man kunde äta till!
 
 
Glömde ta denna restaurangs namn men den låg på ett av de många torg i Venedig och serverade glutenfri pizza! Så lycklig blev jag, även om pizzan i sig kanske inte var den allra godaste jag ätit.
 
 
Nästa guldkorn hittade vi i ROM
 
Där hittade vi en restaurang som hette COMING OUT CLUB, de hade också superkoll och fixade en specialrisotto till en liten glutenintolerant som helst inte vill äta kött! VÄLDIGT gott vare också. Låg precis vid Coloseum.
 
 
 
Tyvärr var det inte särskilt mycket mer att ta upp på resan, levde oftast på ris, grönsaker och tofu ibland. MEN när vi kom till Köpenhamn bodde vi mitt emot FOODIE. De hade glutenfria och veganska mackor, helt fantastiskt goda!

 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0