I tankarnas värld

Inläggen här består främst av flyktiga ögonblick i min vardag och kanske kan det vara kul att läsa om hur allt känns, ni vet sådär på riktigt?
 
Skolan, känns sådär just nu med ostrukturerade lärare och oplanerade lektioner men jag försöker stå ut tills inriktningsåret är klart och journalistiken börjar ordentligt. Det är ju trots allt skrivandet jag vill lägga mitt fokus på, hur jag bäst kan förmedla budskap jag vill få fram och alla tänkbara tips, knep och regler jag bör följa för att hamna där jag vill. Vart vill jag hamna då?
 
Många tror, lite felaktigt att journalistik-studier som bäst avslutas med ett jobb på Expressen eller Aftonbladet, vilket såklart är ett väldigt bra mål det också, men det många glömmer är hur många olika sätt det går att nå ut på idag. Jag vill inte skriva skvaller eller jaga kungligheter på stan. Jag vill bygga broar över kulturer, skapa förståelse och belysa kunskap som ett sätt att finna acceptans för olikheter och jag vill fortsätta den feministiska kampen för jämlikhet. 
 
Man ska drömma stort har jag hört men många kanske glömmer bort att kämpa på vägen, kanske förlitar sig på tur och livets gälla gång. Men jag tror absolut inte att mitt drömjobb kommer hoppa upp i knät på mig en dag, kanske måste jag till och med börja med att bygga grunden för dess själva existens allra först. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0