Ögonblick

Hade dille på att skriva miljöbeskrivningar för något år sedan, hittade en liten text i en av mina skrivböcker.
 
 
 
Stabila plankor, som en brygga, en storstadens fristad mitt i stressen. 
Med klockrena solglimtar vackra dagar, enbart storstadsmuller en annan. 
 
Vattnet ser fortfarande mörkt och kallt ut efter en vinter som kanske ännu inte helt slutat chocka oss med lätt, flygande, vita flingor när vi börjat hoppas. 
 
TIll vänster en bro, lika hastigt överkorsad av människor, alltid påväg, som fullproppad av bussar och bilar, vilkar fyller luften med de avgaser vi så vant andas in. 
 
Stora höghus, mestadels bestående av bara fönster,  vetter ut mot vattnet och Djurgården. 
 
 
 
 
Man kan inte låta bli att undra var jag stod någonstans nära jag knopade ihop detta!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0