Att skriva, del 1

Har börjat göra lite skrivövningar igen och jag har nästan glömt bort hur roligt det är.
 
Att skriva, skriva om, sitta och fundera, trolla lite med ord för att få fram exakt den känsla jag önskar. 
 
Det senaste jag gjorde var att jag öppnade en bok på måfå, blundade och pekade på sidan, helt slumpmässigt på ett ord. Detta ordet skulle jag då skriva en text med eller om på exakt 101 ord. Min blev en liten dikt, skulle jag säga och ordet jag fick fram var måste.
 
 
Tänk efter

 

Jag måste existera för att vara, måste leva för att bli lycklig, så man ska må.

 

Jag måste vara bäst på någonting, som ger mig cred, först då.

 

Jag måste resa, se allt, något ingen sett, helst ingen i min bekantskapskrets.

 

Jag måste leoch skratta, leva livet allra bäst, om jag sitter hemma och andas, sen som gammal, vem tror du ångrar sig mest?

 

Jag måste veta, alltid ha en plan och en idé, när alla måsten inte har en ordning hur ska jag någonsin hinna se?

 

Nej, jag måste ligga här en stund, lugna mig, lägga en välmående grund.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0