Lucka 13

Ett Luciaminne
 
 
Första året i gymnasiet har Aneby en tradition att man får gå i Luciatåget. Man ska bli anmäld av någon annan tror jag och sen övar man så in i sjutton på stämsång. 
 
Hade det väldigt roligt vad jag kommer ihåg, saknar att sjunga i kör och kommer ihåg hur stolt jag blev när jag tilldelades en egen sång. Under Lucia åker man sedan runt hos en massa företag och annat och lussar hela dagen. 
 
Fun fact! Att jag höll på och svimma bland alla ljus en gång och fick lysigt ledas bort av vår körledare som senare beskrev att hon aldrig sett någon så "piggelin-grön" i ansiktet. ;) Men lugna, efter lite clemtin-energi gick det bra!
 
I år ska min fina kusin vara med och jag kommer vara ner i Småland och alltså kunna se kröningen, är så fantastiskt pepp!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0