Allt som blir kvar

Läste ut Sandra Beijers andra ungdomsroman häromveckan, tänkte dela med mig av mina tankar om den :)
 
 
Handlingen enligt Adlibris;
 
"Mitt under brinnande juli gör Matildas pojkvän slut. Kvar är hon, i en öde lägenhet. Vem är hon, utan honom? Matilda måste fylla tomrummet och bästa vännen Miron tar henne under sina vingar. Han lovar att bedöva smärtan med nya äventyr. Tillsammans ska de rida ut sorgen, explodera i natten. Men hur långt kan man egentligen gå och vilka är Mirons verkliga motiv? Och när vet man om man mår bättre eller inte längre känner något alls? En mästerlig skildring av den vilsenhet som kan uppstå i gränslandet mellan ungdom och vuxenhet."
 
Otroligt lättläst bok som ändå gör en helt slut i huvudet av alla känslor. Jag blir väldigt inne i böcker och fick pausa ibland för att andas och påminna mig själv att det inte var jag som kände alltind, utan bokens huvudperson! Ändå bra betyg. Ända nackdelen var att jag kände att jag ganska fort kunde lista ut hur det skulle sluta. Annars tycker jag mycket om hur författaren använder sina ord. Skulle dock säga att hennes första bok "Det handlar om dig" blev en större favorit. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oliviamariaeklund.blogg.se

"Det finns inget annat misslyckande än att sluta försöka"

RSS 2.0